söndag 7 september 2014

AUTUMN

Hej igen! Haha ja borde ha skärpt mej me mitt bloggande men ja har sån ångest och stress gällande skolan as it is så tar nog int stress av bloggande där till :-D 

Man kan ju fråga sej att va ha ja såhär sammanfattat gjort den senaste tiden då? De tänkt ja lite kortfattat berätta om nu, i helt fel ordning o med lite bilder...

Ja ha bl.a. ÄNTLIGEN vari ti frissan på en lörda o färga utväxten samt klippt lite toppar bort, så nu e ja nöjd me de! Efter frissan for vi iväg på släktkalas ti esbo då min yngsta kusin fyllde 5 år! 


Sen hade vi släktkalas här hemma på en söndag då min syster fyllde 14! 
Tackvare att min syster fick både en ny telefon OCH en ny förstärkare till födelsedagen sååå fick lyckliga linda ändra om sitt bord eftersom ja då fick hennes gamla vita förstärkare som finns där längst till vänster!

Så ha ja vari me Linda ti helsinki o föra min systers splitternya telefon på huolto o shoppa smått samt tagi kaffe! Mysig tisdag med mysigt regn och super sällskap!
Min första gång på Starbucks här i Finland! 

Så ha ja vari o stor-shoppa me Jessi samma veckas fredag, viket va helt super kiva o ja hitta nästan allt ja sökt efter!

Så ha ja tagi kaffe me både Linda & Jenny, vari på både Lindas o Vikkis 18-års släktkalas (nu e de bara jag,Jessi & Nikke kvar, jess :'D) 
njuti av höst vädre, myst inomhus me älskling, fått ta i bruk mina höstkläder(mina favorit kläder) så ha ja vari mycke me Niklas som ja redan lite nämnd, vari mycke i bilskolan på teori o de som e bra me de e att ja int e ensam utan har både Malla o Nikke där (fast de no e så att ja e me Malla o Nikke me sin kompis) o så ha ja haft bra o dåliga dagar osv. 

Så ha ja också öva jätte mycke på matta studentskrivningana o lite på dom andra som bara närmar sej helatiden... O vari sur o arg o marriger mesta delen av tiden i skolan viket int e kiva fö dom som e me mej xd...  Usch.
Fiilisen hela dagen i skolan :-D (mycket moget ja vet... )

Dethär veckoslute va de då Vikkis härliga släktkalas på fredagen (har tyvärr inga bilder) o så på lördagen for ja till jakarby till Niklas övernatten! Kände mej lite svag redan på freda kvällen men först på lörda eftermiddagen kom stegringen, blev ändå kvar hos Nikke sen o tog de lugnt o såg på serier o filmer & drack tee med honung!
Här e nu en myky liten del av de som ja försöker få mej i skick med så att ja int ska vara så sjuk under skrivningarna... (Där e också vissa mediciner ja tar dagligen)

Imårån börjar alltså helvetet på allvar... Har finska hörförståelsen o så börjar alla höstens studentskrivningar rulla på... Får se hur stressad och slutbränd ja kommer att bli... #sohappy 

Ska nu ändå försöka tänka positivt ja ska fösöka leva i nuet o spendera tid me dom som får mej att känna mej lycklig! 
Några av mina favorit människor på jorden! MERA SÅNHÄNA KVÄLLAR TACK! 

Dehär e säkert de mest råddiga inlägge nånsin men de får nu duga! Glömde säkert hälften av de som ha hänt men månne de int e okej ändå :'D
Ska också fösöka blogga lite oftare...
Hursomhelst nu ska ja dricka lite till tee med honung o så ska ja krypa under täcke! 

Tack för mej!

L


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar