måndag 17 november 2014

Don't you worry, don't you worry child. See heaven's got a plan for you

Hallåij! Haft lite paus igen men ha haft en jätte tung o stressi tid här tidigare o nu ha allt äntligen börja ordna sej o just nu e ja sååå LYCKLIG!

Om ja ska reflektera lite över rubriken så e de mina sista dagar som ett barn nu... Fyller alltså 18 på onsdagen så TWO DAYS TO GO! (Kommer nog alltid att vara lite barnslig... Hehe)

Känns så underligt dehär ha ja ju liksom vänta på sen alltti typ o nu e den dagen snart här? Vafan :'D känns som om ja ännu e helt fö liten o kan int bli "vuxen" i lagens ögon ännu :-D huhhu har så perfekta planer fö hela denhär veckan o den ha t.o.m börja bra! 

Fick ut studentskrivningarnas resultat o när skalan är från bästa till sämsta (L,E,M,C,B,A,I ( i är underkänt) så fick ja följande resultat i va ja skrev:

Finska: E (några poäng från L viket tar i huvu...)

Engelska: M

Hälsokunskap: C 

Och Matematik: A (JA BLEV GODKÄND HERREGUUD) t.o.m rektorn kom o sa grattis :'DD #suchgenious

Nu e de int mycke kvar (modda o religion + försöker höja både finskan och engelskan) o så blir man förhoppningsvis student till våren! Hurraa!
Student-Maisa :'D

På onsda fyller jag då 18 så har lite planer gällande de ^^
På torsda ska vi me pappa o köpa allt som behövs till veckoslute och på fredagen e de då fest me mina alla flickor o sen utgång! 🎉👌
Bildena från sommarens fester med flickorna!

På lörda ska ja sen ut och fira våra födisar med Nikke o så ska vi kanske på ett glas nånstans, får se! Han fylld ju 18 nu förra fredagen 14.11 så vi har verkligen orsak ti fira! 
På sönda e de sen släktkalas 2/2 o dit kommer också mina närmaste vänner och Niklas såklart! 

Ser sååååä framemot allt! Wii kan int vänta! :')

Nu lite bilder från senaste tiden:

Caesarsallad
Beskrivande Weheartit bild!
Havregryns gröt med cantaloupe melon, mandarinen, kokosflingor och kanel! Mums!


Lindas snapchat bild från när hon var o åka med mig på en körtimme! Suddit o int den bästa bilden på mej men får nu duga :'D (taintalltpåallvar) 
Vi test-bakade mina födis muffins med Linda & Jenny så att jag säkert lyckas nu i söndag! Dehär kladdkaka-muffinsarna har tre olika smaker: vitchoklad, mintkrokant och mocca!
Kakao med Linda och Vikki
<3
Min nya peplum tröjja från Bikbok då vi var till Helsinki och shoppa med Roope som min födelsedagsgåva!

Hitta också fest topp ti fredagen! Hade sökt efter denhär guldiga sååå länge ända sen den kom upp på Bikbok kamppis instagram! Blev så lycklig när de fanns EN enda kvar just i storlek M!
Nya höst boots!
Maisa har de skönt i varma bastun
Sen var jag o laga ripsipidennykset... O de blev blod rött i båda ögona (mer i vänstra) men de visa sej ha kommi en ögoninflammation så som tur var ja int allergisk fö limme sen! De klia eller sved nog int i någo skede men orolig blev man ändå... 
Trodde först de va dendär plast grejjen som man har på nedre franssarna så de inte ska klibba ihop sig med övrefranssarna... Och att den plastgrejjen åkt in i öga och skavat ...men så efter ett läkarbesök och antibiotika ögondroppar (samt efter att ha fått pengarna tillbaka) o några andra saker, så försäkrades det faktum att det var ögoninflammation!
En diamant detalj gör helheeten festligare!
Släktkalas 1/2 hos mamma förra lördagen!God prinsessakaka!

Annat som jag gjort på sistone är att jag då varit på nikkes 18-års släktkalas på fredagen där det var sjukt roligt! Så var jag och åka bil med Linda för första gången på lördagen efter mitt släktkalas och så har jag tränat och varit sjuk! 

Nu ska jag vila och så sova eftersom jag imisstag bokat en körtimme 07.00 på morgonen då jag egentligen är LEDIG! Efter körtimmen tänkte jag passa på och läsa på filosofi provet och sedan när Nikke är klar med sin körtimme så far vi och beställa kakor till mitt 2/2 släktkalas o så far vi och köpa ingredienser till mat! Sen blir det säkert myskväll då jag tänkt att vi kanske skulle hyra en film! 

Bloggar säkert nångång nästa vecka! 
De va allt för idag! :-)

L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar