söndag 13 juli 2014

God mat, gott vin & ännu bättre sällskap det är perfekta sommarkvällar gjorda av!

Hejsan! Ha visst åter int blogga på över en vecka men ha haft fullt opp så tiden ha int rikit räckt till... Eller ja ha nu int prioritera bloggen :-D!
Hursomhelst, denhär veckan ha ja sola massor, umgåtts me vänner,träna o haft de mysit!

På måndagen kom ja hem från Nikke där typ 19 tiden o så va ja så slut att ja bara orka se på min serie typ. :)

Tisdagen gick ut på att jag o Kia städade hela huset, och efter det lagade jag amerikanska pannkakor åt oss, och sedan nångång 16 tiden packade vi med oss Maisas sandlåda och Maisa själv och så for vi med pappa till famo&fafa för att äta! När vi kom hem for jag o Kia på en lite på 5km länk/powerwalk, och sedan såg vi på min serie! :-)
Vatten med isbitar och färska jordgubbar efter länken var det bästa! 
Maitorahka med jordgubbar, sååå bra! 


På onsdagen for jag iväg till Hasselholmen och sola med Jenny! Vi hade det jätte roligt och vi tog även vårt första dopp i vattnet i år! Hade också packat med min favorit sallad åt oss båda och gud va gott de va! Efter det for jag hem och läste liiiiite på min engelska roman vilken jag ska läsa huvudsakligen till studentskrivningarna, men somnade sedan för några timmar :-D sen for jag iväg med Maisa i koppel till min moster så Maisa skulle kunna leka med deras sphynxar! På vägen hem ville Maisa inte vara i famnen och hon klöste så mycket och blev så stressad så min kusin Tanya fick komma med mej hem med hennes cykel så jag kunde ha deras katters kattbur med Maisa i på cykeln så det inte vägde så mycket :-D sen pratade vi ett och annat med Tanya hos mej i timmar och åt god mat! 
Min favorit sallad! 
Maisa ligger längst till fönstret, Elvis ligger brevid Maisa vid sängkanten och Peppi sitter närmast i bilden :-) tydligen e de tröttsamt att leka :D 

Tanya och Maisa påväg hem till oss!

På torsdagen vaknade jag lite före 11 och började lite efter det cykla till famo och fafa! Klippte igen deras stooora tomts gräsmatta i 3h och fick lite fickpengar! Cyklade sedan hem igen, och efter duschen tog jag det bara lugnt! 


På fredagen kom Jenny & Linda och söka mej lite över 11 och så körde vi till Jenny för att sola hela dagen! Sen närmare 16 kom jag hem och for på 5km länk med mamma! Efter det chillade jag ensam och åt tills Vikki kom till mej omkring 21 tiden! Vi hade det mysigt då vi såg på film, åt grönsaksdipp och drack skumppa! Catchade också opp eftersom vi inte setts på en god stund! :-) fin fredag iaf!

Igår på lördagen vaknade vi med Vikki, var super möra och drack vårt morgonkaffe medan vi diskuterade ett och annat! Sen körde hon iväg till jobbet och jag började laga mej klar till kvällen! Nångång 16 tiden kom Jessi och söka mej och så körde vi iväg till butiken! Köpte all grillmat vi skulle ha men också jordgubbar och nutella till efterrätt! Såååå gått! Sedan hände inget extra någonstans så vi blev bara hos Jessi och så joinade Cia istället! Vi hade roligt ute på terassen tills klockan närmade sej 23 och så satt vi ännu in en stund tills Cia cyklade hem och jag fick skjuts hem lite efter tolv! 
Passar bra till mat, men enskilt int alls bra! 
Grillmat i velkalahoods
Sangria + sprite! 

Idag ska jag vara med Nikkenyfiken så får se vad vi hittar på! Åtminstone är vi ansvariga för maten idag... Får se vad de blir till :-D

L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar