söndag 6 juli 2014

SUNDAY

Ciao! Sitter här hos Nikke i jakarby och njuter av bra sällskap men under tiden som han gör sitt tänkte jag passa på och blogga!

Har tränat massor, ätit största delen hälsosamt bortsett från typ lite glass med färska jordgubbar, och haft det skönt... Har inte börjat läsa ännu heller men fick skaffat mina mattaböcker igår på lördagen så jag har gjort framsteg! Köpte också 2 engelska romaner som ja tänkte läsa under sommaren och på så sätt underlätta min läsning till engelska studentskrivningarna! 

Har ingen aning vad jag gjorde på måndagen men iaf så for jag iväg på en 10km powerwalk på kvällen och var hemma med Maisa :-D

Tisdagen gick ut på att jag vaknade och åt lite, väntade en timme och gick iväg mot punttis! Hade armar/axlar på schemat men gjorde också mage i tillsammans 1 och en halv timme! Känslan efteråt var bra! Sedan fick jag skjuts hem och lagade ihop grillmat och en stor fräsch sallad! 

onsdagen for jag på 5km morgonlänk med mamma och när vi hade lagat oss klara for vi ner till stan för att köpa bl.a. en ny Chanel's mascara åt mej samt lite annat smått och gått! Hittade också en märkblå-vit randig långärmad skjorta för 6€ i storlek S vilket gjorde mej superglad eftersom det oftast inte finns REA-kläder i andra storlekar än L- XL! Jag hittade också en vit tröjja för 14.95€ och nya hårband! 
Före vi åkte ner till stan körde vi även via en sandplan och jag fick pröva köra bil för första gången... Gick helt okej men skulle inte vara nära på färdig för trafik ännu.:-D 
Sedan for jag till mommo där vi tillsammans lagade siskonkorvs soppa och blåbär-kvarg paj! 

Torsdagen vaknade jag tidigt, typ 8 tiden och så cyklade jag iväg till min famo & fafa och klippte gräset i 3 timmar samt åt härlig fisksoppa som jag har älskat sedan jag var liten! Cyklade sedan ännu hem och hade tillsammans cyklat lite på 25km. Sedan lagade jag mej klar och tog kvälls-kaffe och glass med Jessica i Coffee House! Efter att vi pratat ett och annat i timmar började vi gå hemåt och på vägen bestämde vi oss för att ännu gå hem till mej för att äta varma smörgåsar! 
Älskar denhär smaken! Bra del av morgonmålet!


fredagen hade jag vilodag så bestämde mej för att fara på morgonkaffe med mamma till mina kusiner (och moster!!) så vi packade Maisa med i hennes bur så att hon skulle få leka med moster Marias två katter! Flick-katten Peppi hade Maisa varit och lekt med förut men nya pojk-katten Elvis (som påriktigt är Peppis bror från samma kull) hade hon inte träffat tidigare och det var verkligen roligt att se hur "förälskad" han blev av en annan flick-katts doft när det inte var systerns doft! 

Efter några timmars lekande, fräsande och springande för katterna och pratande samt kaffe drickande för min del åkte vi hem och så tog jag kaffe med Roope! Han hjälpte mej även med att flytta katten och hennes saker från mamma till pappa eftersom Kia inte kunde göra det för hon var hela veckan i Savonlinna med en vän! 

Lördagen gick ut på en familjebekants konfirmation och det betydde att man måste stiga tidigt upp! 11 började konfirmationen i kyrkan och lite efter 14 var vi hemma hos dem på konffis-kaffe!
De hade nyligen fått en ny bondkatt unge och jag hade svårt att släppa taget av henne hon var en så söt och lurvig liten boll! 

Hade denhär samma outfiten på lördagen! (Bilden tagen på avslutningen hos Niklas på Janinas studentkalas!)
Tog ett glas kallt vittvin före vi for iväg till konffiskalaset, och passade på att ta bild när jag ställde ner vinglaset och allt passade färgmässigt ihop! 

Jag blev kvar på konffis kaffet med min farbror och hans fru medan pappa åkte iväg för att söka Kia från Mäntsälä tågstation och så var det meningen att han skulle köra mej ti Nikke efter det... Men Kia och hennes vän missade tåget så pappa måste köra till Lahtis istället :-D jag fick under tiden skjuts hem med min farbror och såg på tv medan jag väntade på pappa men tiden bara rann iväg. 
Klockan ble sedan såpass sent att ja sku ha i princip hunnit se en film med Niklas och så sku vi ha fari o sova, o så va ja heelt sluut o på dålit humör av tröttheet så vi kom överens att ja istället skulle fara till honom på söndagen! Så jag tog en tupplur och såg sedan på min serie med syrran och talade om alltmöjligt! 
Hemma efter konffisen & kaffet med vanliga kläder!

Idag på söndag kom jag hit till jakarby där kring 14 tiden och har haft det härligt sedan dess! Vi såg på en film och så satt vi ute på terassen och hade det sådär extra romantistkt på en bänk med fluffiga dynor där vi låg mot varandra och åt vindruvor samt talade djupa och mindre djupa grejjer i kvällssolen! Nu sitter vi här och ska snart laga kvällsmål och se en till film! Mysigt! Har verkligen lust för smörgåsar och tee! Mums! 
Hade mitt nya linne från Forever 21 på mej idag! Piggade upp outfiten! 

Imorgon på måndag ska jag hem på eftermiddagen/kvällen och i alla fall hinna med länk! Får se vad annat veckan hämtar med sej! 

L

3 kommentarer: