söndag 25 maj 2014

NEW IN

Heipps! Från och med imoron e de bara 1vecka kvar, gud va tiden går nu nä sommarlove närmar sej! Förra veckan gick semi snabbt eftersom vi har provvecka på gång o mitt mål e att bli godkänd i alla prov :-D orkar int satsa mera dehär läseåre utan satsar på att komma igenom allt o sen prova pånytt nästa läseår igen! 

Har också fått träningen igång igen viket känns så härlit! Ha t.o.m fått liiite färg uta att ha gått hem från punttis iställe fö att ta buss eller få skjuts :-) sen ha ja också vari mycke ute o sola viket ha känts så skönt att man sku nästan kuna ta sommarlov nu genast!

På fredagen vaknade jag breve älskling o så var vi ganska pigga efter en härlig kväll med filmer och mys! 
Efter att ja skrivit prove 10.30, började ja gå mot Jessis hus o så väntade ja där att hon laga sej klar. Sen körde vi via mej o så starta vi mot Helsingfors! Vi va både i Itäkeskus o i centrum o hadd jätte roligt ! :-) 
Fick med mig hem en hel del fina kläder o andra saker, o hittade allt ja skulle ha!
Nångång före 17 starta Jessi hemåt o ja ble kvar i itis o shoppa lite, sen to ja metron pånytt till kamppen o så tog ja buss till Esbo. Ja for övernatten till min faster (som också är min gumor) och hade jätte roligt där med mina kusiner! 
Mat i Vapiano! HÄRLIGT! 

Här e mina inköp: 
En tunnare tröjja till sommaren!
Basic topp till sommaren och under tröjjor o koftor till hösten!
Ett nytt telefonskal! Tycker att de e cute! 
Sommarklänning i aprikost! Bra att ha till sommarens fester! 
Svart topp och leopardprintade byxor! Sköna till sommarens heta dagar! 

På lördagen blev ja väckt av mina kusiner Eino o Onni klockan 9.30 o så satt ja o hade ett långt moronmål me min fasters man medan min faster o pojkana va o klippa sejhos en frissa!  Vi hade intressanta diskussioner om ett o annat o så nångång lite över 12 va min faster o pojkana tibaka! Då for ja o Min fasters man ut på länk/powerwalk medan Eino cyklade framför. De enda som ble o störa va att ja glömd att ta min astmamedicin före vi for o kunde int sist o slutligen springa den ursprungligt tänkta länken pga. Andnöd. De ble ändå en 4.28 km länk så onödigt va de int! O skönt va de i hett väder! Kände även igen myky av de vi sprang förbi eftersom ja bodde 2 veckor hos min faster under min prao på nian! (Var på prao i Vero Moda, Iso Omena,Esbo!) 
Sedan åt vi härlig hönasallad till lunch o så for ja o min faster Anne till helsingfors centrum, för att köpa den klänning jag hittat på fredagen! 
Där 18 tiden skulle vi starta mot Borgå men då sa bilen nästan upp sej. Det var ngt problem i motorn men efter att en mekaniker varit och sett på bilen fick vi äntligen åka! 
Sjukt god hönasallad som innehöll bl.a. Galia-melon, sallad, röda vindruvor, gurka m.m. Och mangochutney-gräddfil sås! Passade perfekt efter länken! 
Testade dessa hårprodukter som Anne rekommenderade för mitt hår! Och jag älskade dem! Rekommenderar dessa varmt om man har naturlockigt hår eller jätte slitigt hår! 

Idag har jag sovit länge och varit ute med Maisa en sväng på gården! Senare idag ska jag troligtvis till min famo och fafa en sväng och så ska ja ikväll ennu träffa Fanny H, och dra mej ut på länk! 
Kul! 

Hoppas ni ha haft ett skönt fartfyllt veckoslut o har en bra sista skolvecka inför sommaren! 
L

2 kommentarer:

  1. Kan du göra ett inlägg av ditt tränande (och ätande) ? :) Du är sjukt vacker !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj va glad ja blir av att märka att nån faktist läser min blogg! :') Hmm nog sku ja säkert kunna göra ett sånt inlägg men tror de blir genast bara sommarlove börjar så har ja mera tid! E bara skit dåli att beskriva hur ja tränar o äter men ja ska nog ordna de! :-D Oj tack ska du ha ! :-)

      Radera