onsdag 7 maj 2014

Tell me how I'm supposed to breathe with no air Can't live, can't breathe with no air It's how I feel whenever you ain't there It's no air, no air

Tjena! Ha vari hemma heladagen från skolan idaa, o eftersom ja int orkar koncentrera mej på min modersmåls roman tänkte ja passa på o blogga lite! 

Ha nu int hänt någo extra egentligen minus då de att vi fick vår Sphynx beibi Maisa på söndagen! Kisun e egentligen min lillasyster Kias katt men så länge som Kia bor hemma e kisun nog mer som en familjekatt! Sphynx e ju en nakenkatt ras som uppkom i kanada när en korthårig bondkatt födde hårlösa ungar pga en mutation i unganas gener, sen började man avla dehär hårlösa katterna som helt naturligt blivit från första början" nakna". 
Bra ti ta powernap i Nikkes famn på söndagen
Somnade i min famn tidigare idag
Tutinisse

Maisa e ett litet busfrö som ändå e jätte snäll eftersom hon int på flit gör sjukt åt nån o så ha hon int söndra ngå heller! Hon ha int vari de minsta blyg sen hon kom o hon tycker om att åka i sin bur! Hennes personlighet är mera som en hunds ti en del, eftersom hon t.ex springer oftast emot nä man kommer hem, o så gör hon fånigheter för att få uppmärksamhet, hon trivs också me människor o vill helatiden följa med va man gör! 

Om ni undrar tanken bakom min rubrik som e tagen från låten "No Air" av Jordin Sparks (feat. Chris Brown) så e de den att ja e hemma idag eftersom ja fick andnöd igår o mitt öga svälld opp så myky att de for fast o ble helt rött så ja hamna fara ti sjukhuse för att få spira x2 (medicin via ansiktsmask) o så bestämd dom att ta ett enligt mej obehaglit blodprov från armen. Vi for lite över 22 och slapp hem först 1.00 på natten. Ja har typ sjukhusfobi så ja skaka ännu imårsse nä ja vakna :-D usch fyfan va obehagligt!

Alltså så att ni int nu tror att de va bara Maisa som orsaka de så ska ja nu förklara lite. Alltså ja e en astmatiker me ganska så svår astma o sen e ja allergisk fö nästan alla djur (mer eller mindre) o så e de ju hämska pollen tider, o ja e jätte allergisk fö pollen,damm,mögel o typ andra växter som liknar pollen osv. Pga att allt e nu på en gång så resultera de i mitt sjukis besök igår...

Ja kan vara me Maisa mycke bättre än me andra vanliga katter men ja kan int sova på nätterna med henne o kan int peta mej i öga om ja ha myst me henne osv ifall ja int tvättar händerna. Ja hatar att int mina antihistaminer hjälper tiräcklit o de e de värsta nä mina olika astmamediciner int räcker till mera utan man måst fara ti sjukis. 

Såklart e ja tacksam att ja int har någo värre sjukdomar men mina e såndäna onödiga och irriterande så som just min  astma o sen migrän. 

Nåjaa nog me de! Mår bättre redan o tror nog ja ska ti skolan imoron! 
E annors såhär ut ur de blå så sjukt tacksam att ha så fina vänner ja har! Dom finns alltid där för en o vi växer alla som personer efter alla konflikter o efter allt bra som händer! Mina flickor betyder såååå mycke för mej o dom e en så vikti pusselbit i mitt pussel som håller mitt liv ihop! :') 
Dedär hade nu int ngå me ngå o göra men ja e väldigt lyckli just nu på den fronten!
Saknar min Victoria som e på Åland! 

2011
Roope hör int ti "mina flickor" men e jätte vikti o nästan som en bror ti mej! 

Ha en fin avslutning på veckan o ett härligt veckoslut!
L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar